Allmäna villkor för e-handel
Mirando Bokförlag tillhandahåller sin utgivningskatalog och andra produkter via vår hemsida.
Om du har gjort en beställning förbinder du dig att bevaka din e-post samt andra kontaktmedel som du har angivit under beställningen.
Vi gör förstås det bästa vi kan för att leverera produkter på utsatt tid, men förbehåller oss rätten att avbryta beställningar i särskilda situationer.
Mirando Bokförlag reserverar sig även för omständigheter som kan försvåra eller försena leverans, såsom slutförsäljning, förseningar hos tryckeri eller andra underleverantörer, med mera.
Frakt och Betalning
Mirando Bokförlag använder sig av Klarna som betalningsleverantör. För att se vilka vilkor som gäller vid användning av Klarnas olika betalmetoder hänvisar vi till Klarnas Villkor.
För leverans av böcker tillkommer en fraktkostnad, vilken framgår i kassan.
För att säkerställa korrekt leverans är det viktigt att du anger korrekta addressuppgifter i din beställning. Mirando Bokförlag ansvarar inte för uteblivna leveranser som orsakats av felaktiga addressuppgifter.
Ångerrätt och retur
Du har 14 dagar på dig efter att du har mottagit varan att ångra ditt köp enligt Lagen om distansavtal. Om du ångrat ditt köp, kontakta oss och skicka tillbaka din vara, tillsammans med en kopia på fraktsedeln eller annat dokument som identifierar beställningen.
Såvida varan skick inte har påverkats mer än nödvändigt för att undersöka dess egenskaper och funktion återbetalas hela beloppet; i annat fall kan avdrag på återbetalningen göras motsvarande värdeminskningen på varan.
Vid retur så åläggs kunden att förpacka varan på ett sådant sätt att den kan fraktas utan att bli skadad. Det är därför viktigt att använda emballage när varan skickas.
Kunden betalar själv för returfrakten. Be alltid om ett kvitto och sändningsnummer från ditt postumbud när du skickar tillbaka varan.
Returer ska skickas till:
Bokförlaget Mirando
c/o Jenny Franke
Utkiksbacken 23
117 67 Stockholm